Een 20-koppige KMO die actief is in de logistiek, stond op het punt een nieuwe Chinese klant binnen te halen. Met magazijnruimte over de lengte van 500m doet deze klant heel wat binnenlandse goederenverplaatsingen vanuit Herent. Daarbij hoort een uitgekiend scan- en etiketteringssysteem, dat klant en transporteur in staat stelt de goederen op te volgen van vertrek tot aankomst.
Aangezien Chinese regelgeving op het gebied van logistieke opvolging verschilt van de Europese, was een aangepaste infrastructuur nodig. Die moest het mogelijk maken na het scannen contact te maken met het online platform van de Chinese klant, om de juiste etiketten te kunnen afdrukken.
De klant wilde op de vraag van de Chinese firma met plezier ingaan, maar zat met een praktisch probleem. De kantoren van deze KMO bevinden zich namelijk aan de ene kant van het 500m lange terrein, terwijl het laden en lossen van de goederen van de Chinese firma aan de andere kant van het terrein zou gebeuren. Aangezien er toegang nodig was tot de website van de klant voor het afdrukken van de etiketten en een standaard wifisignaal daarvoor niet sterk genoeg zou zijn, werd door Hapbit een netwerkbrug gemaakt, die een connectie vormt tussen de handscanners op de laad- en loslocatie en de database in de kantoorruimte. Daarbij is er uiteraard een terugkoppeling naar de printers in diezelfde laad- en loszone, die het printen binnen enkele seconden mogelijk maakt.
Naast het installeren van deze netwerkbrug, heeft Hapbit ook de coördinatie van dit project gedaan, door op te treden als hub tussen de vier spelers in deze case.
De klant deed al langer beroep op de ondersteuning van Hapbit, waardoor deze opdracht op enkele weken tijd vervuld kon worden.
Een goede samenwerking dat gebaseerd is op gezamenlijk vertrouwen door de jaren heen.