Voor restaurants, bezoeken klanten een website om meer te weten te komen over wat de zaak te bieden heeft - inclusief; u raadt het al, het menu.
In het verleden had een restaurant website essentiële zaken zoals menu en locatie nodig, maar vandaag de dag verwachten consumenten nog meer.
Volgens een recente studie heeft 69% van de consumenten online eten besteld met hun mobiele apparaat.
Als je een restaurant hebt, zou online bestellen een centraal onderdeel van jouw website moeten zijn. Waarom? - Omdat het klanten in staat stelt om te bestellen vanuit hun vertrouwde omgeving; en in de huidige tijd, draait alles rond gemak...
Met online bestellen, geeft je meer klanten de kans om je eten te kopen. Ze hoeven niet te bellen, wat handig is als ze ergens zijn, zoals een kantoor, waar ze niet willen/kunnen bellen. Misschien win je ook omzet omdat jij online bestellen aanbiedt en je concurrent niet.
Online bestellen maakt de meeste restaurants ook efficiënter. Je kan gebruik maken van selectie-items in het proces om ervoor te zorgen dat klanten krijgen wat ze willen. Misschien maken ze af en toe een foutje, maar het is beter dan iemand proberen te begrijpen via een vage telefoonverbinding of van iemand die mompelt als hij praat.
Hier zijn de stappen voor het implementeren van online bestellen voor jouw restaurant, zodat je de verkoop kan verhogen en efficiënter zal worden.
Dit is de voor de hand liggende eerste stap.
Er zijn een paar verschillende oplossingen om uit te kiezen en we willen niet bevooroordeeld klinken (oké, misschien doen we dat wel), maar Hapbit klanten krijgen een geweldige online besteloplossing: zie hier
Het spreekt voor zich dat als je jouw verkoop via online bestellen wilt verhogen, je online menu een centraal onderdeel van je website moet zijn. Je menu moet gemakkelijk te vinden zijn, het moet gemakkelijk te lezen zijn, grondige omschrijvingen bevatten en het moet een volledige lijst bevatten van alle artikelen die je aanbiedt.
Hoe gedetailleerder, grondiger en gemakkelijker te lezen je menu is, hoe gemakkelijker het voor jouw klanten zal zijn om te zien wat je te bieden hebt, wat zeker je verkoop zal verhogen en het hele bestelproces efficiënter zal maken.
Niet iedereen houdt van eten zoals je het aanbiedt. Je klanten willen misschien geen tomaten op hun broodje, of ze willen misschien kaas vervangen door iets anders. Maak het je klanten makkelijk om hun bestellingen vanaf je website aan te passen en je zal ze superblij maken en je verkoop stimuleren.
Mensen hebben graag dingen op hun manier, en hen toestaan om te wijzigen wat ze online bestellen zal wonderen doen voor je online bestellingen en je succes. Het is meestal gemakkelijker om aangepaste bestellingen te zien via een online formulier in plaats van alles op te schrijven via de telefoon.
Als je restaurant de mogelijkheid heeft om dit te doen, bied dan levering van menu's aan. Door levering aan te bieden wordt het bestellen van eten in jouw zaak nog eenvoudiger en zal de verkoop nog meer stijgen. Als je ervoor kiest om leveringen aan te bieden, maak het dan makkelijk voor jouw klanten om het adres in te voeren waar ze het eten geleverd willen hebben - dit zal niet alleen het online bestellen makkelijker maken voor jouw klanten, maar ook voor jezelf.
Je klanten moeten weten wanneer zij de artikelen die zij online hebben besteld, kunnen afhalen of wanneer hun bestelling wordt bezorgd. Zodra ze een bestelling plaatsen, kan je op jouw website een geschatte tijd voor afhaling aanbieden. Dit draagt alleen maar bij aan het gemak van online bestellen en maakt jouw klanten nog blijer.
Je kan een tijdvork geven of als je echt goed bent een exacte tijd, maar een tijdvork is perfect aanvaardbaar.
Als je jouw klanten toestaat hun online aankopen op jouw website te betalen, wordt het proces nog eenvoudiger. Je klanten zullen het op prijs stellen dat ze hun eten direct vanaf hun computer of mobiel apparaat kunnen bestellen en betalen. Het enige wat ze dan nog hoeven te doen is langskomen en hun bestelling afhalen.
Wat kan er eenvoudiger zijn?
Hulp nodig om het meeste uit online bestellen voor jouw restaurant te halen? Contacteer ons vandaag nog voor een gratis consultatie en wij helpen je beslissen wat het meest doeltreffende bestelproces is voor jouw website en je kan beginnen genieten van een duidelijke stijging van je verkoop.